Розвиток координаційних здібностей молодших школярів у процесі адаптивного фізичного виховання
Keywords:
адаптивне фізичне виховання, координаційні здібності, рівновага, діти молодшого шкільного вікуAbstract
Мета статті – проаналізувати основні аспекти розвитку координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку в процесі адаптивного фізичного виховання. Для досягнення мети ми вивчили особливості прояву координаційних здібностей та фактори, які їх обумовлюють, а також визначили основні принципи розвитку координаційних здібностей у процесі адаптивного фізичного виховання. Нами проаналізовано проблему рівноваги як прояв координаційних здібностей, чинники, що сприяють її формуванню, методику розвитку та контролю координаційних здібностей. У результаті розвʼязання поставлених завдань виявлено, що в процесі адаптивного фізичного виховання потрібно дотримуватися корекційно-розвивальної спрямованості за допомогою реалізації принципів єдності діагностики й корекції, диференціалії та індивідуалізації, компенсаторної спрямованості педагогічних впливів, урахування вікових особливостей, адекватності, оптимальності та варіативності педагогічних впливів, пріорітетної ролі мікросоціуму.References
Бернштейн Н. А. О ловкости и ее развитии / Н. А. Бернштейн. – М. : Физкультура и спорт, 1991. – 287 с.
Донской Д. Д. Теория строения действий / Д. Д. Донской // Теория и практика физической культуры. – 1991. – № 3. – С. 9–13.
Лях В. И. Координационные способности школьников / В. И. Лях. – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.
Лях В. И. Координационные способности:диагностика и развитие / В. И. Лях. – Минск : Полымя, 1989. – 160 с.
Теория и методика физического воспитания / под ред. Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 2008. – Т. 1. – 391 с.
Технологии физкультурно-спортивной деятельности в адаптивной физической культуре : учеб. пособие / под ред. С. П. Евсеева // Советский спорт. – 2004. – 296 с.
Частные методики адаптивной физической культуры : учеб. пособие / под ред. Л. В. Шапковой // Советский спорт. – 2004. – 464 с.