Актуальні проблеми профільного навчання за спортивним напрямом старшокласників
Keywords:
профільне навчання, старшокласники, спортивний напрямAbstract
Важливе завдання фізичного виховання – надання учням знань, формування вмінь та навичок, розвиток фізичних якостей та зміцнення здоров’я, що ефективно можуть здійснюватися в профільних класах спортивного напряму засобами обраного виду спорту. Завдання дослідження – визначити тенденції розвитку профільного навчання за спортивним напрямом старшокласників. Результати й висновки: організація профільного навчання старшокласників в загальноосвітніх навчальних закладах буде ефективною за умов пошуку можливостей оновлення спортивно-матеріальної бази шкіл, спроможної забезпечити реалізацію завдань спортивного профілю; постійної профорієнтаційної роботи з учнями старших класів із метою підвищення мотивації до здобуття спеціальної фізкультурної освіти; розробки навчально-методичних комплексів елективних курсів для поглиблення та розширення змісту профільних предметів.References
Андросова А. П. Організація процесу навчання старшокласників плаванню в профільній підготовці в загальноосвітніх навчальних закладах / А. П. Андросова. // Науковий вісник Донбасу. – 2011. – № 1. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/nvd_2011_1_12.pdf
Василашко І. Профільне навчання у старшій школі: стан і проблеми реалізації / І. Василашко, М. Коваленко, О. Лозова // Управління освітою. – 2012. – Липень. – № 14 (290). – С. 13–16
Войтович І. Мотивація старшокласників профільних спортивних класів до занять фізичною культурою / І. Войтович, Т. Гнітецька // Фізична культура, спорт та здоров’я нації : зб. наук. пр. – Вип. 12. – Вінниця, 2011. – Т. 1. – С. 116–121.
Ганчева В. І. Проблеми та перспективи профілізації учнів за спортивним напрямом / В. І. Ганчева // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2014. – № 8. – С. 106–114. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/pednauk_2014_8_15.pdf.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Фізичне виховання в сучасній школі. – 2012. – № 2. – С. 2–5.
Зубалій С. Зміст навчальної діяльності старшокласників зі спортивного профілю / М. Зубалій // Здоров’я та фізична культура. – 2008 – № 3. – С. 18–24.
Котова О. В. Профільне навчання в старшій школі за спортивним напрямком, його сутність та проблеми / О. В. Котова // Вісник Запорізького національного університету. – 2012. – № 1 (7). – С. 48–53.
Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. 10–11 класи. Профільний рівень. – 2010. – 139 с.
Педагогічна діагностика в системі фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів : кол. моногр. / [Н. О. Бєлікова, В. В. Захожий, С. П. Козібродський та ін.] ; за наук. ред. д-ра наук з фіз. вих. А. В. Цьося. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2015. – 240 с.
Профільне навчання. Авторські програми курсів за вибором і факультативів спортивного напрямку профілізації : зб. прогр. / уклад. Ю. О. Бурцева, Ю. В. Мельничук, І. В. Макущенко, С. М. Волкова. – Донецьк : Витоки, 2010. – 92 с.
Ротерс Т. Т. Профільне навчання за спортивним напрямом – сучасна модель реформування системи фізичного виховання школярів / Т. Т. Ротерс // Вісник ЛНУ ім. Т. Шевченка. – 2010. – № 17 (204). – Ч. ІІ. – С. 182–187.