Діагностика вмотивованості студентів до підвищення рівня власного здоров’я

Authors

Keywords:

цінності, ціннісні орієнтації, особистісні цінності, термінальні цінності, здоров’я, студенти університету

Abstract

У статті розглянуто актуальні питання ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців, оскільки цінності молоді відображають цінності сучасного суспільства. Саме ціннісні орієнтації – один із найважливіших чинників змістової спрямованості особистості; вони визначають особливості й характер її відносин із навколишнім середовищем і тим самим певною мірою детермінують її поведінку. Наведено визначення ціннісних орієнтацій та аналіз їх груп. Основне завдання дослідження – визначення місця здоров’я в ієрархії життєвих цінностей студентів вищих навчальних закладів як чинника, що спонукає людину до відповідального ставлення до свого здоров’я та відповідних дій. Для досягнення мети роботи використовують такі методи дослідження, як аналіз й узагальнення наукової та методичної літератури, визначення ціннісних орієнтацій за методикою М. Рокича, метод експертних оцінок. У ході дослідження визначено систему значущих для студентів цінностей. Результати дослідження зі студентами першого курсу Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка вказують, що найбільш вагомими для першокурсників є такі термінальні цінності, як «щасливе сімейне життя», «любов», «життєва мудрість», «здоров’я», «активна життєва діяльність», «наявність хороших і вірних друзів», «матеріально забезпечене життя», «свобода». Однак більшість студентів далекі від бажання зміцнювати власне здоров’я, спрямовувати зусилля на самовдосконалення тощо. Близько 40 % студентів недооцінюють здоров’я в структурі життєвих цінностей. Виявлено основні відмінності ціннісних орієнтацій між студентами різних факультетів. Указано на існування проблем щодо мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до власного здоров’я, а також відкрито обʼєктивне поле для подальших досліджень.

Author Biographies

  • Ніна Грибок, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
    кандидат педагогічних наук, доцент кафедри здоров’я людини та фізичної реабілітації
  • Наталія Закаляк, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
    кандидат медичних наук, доцент кафедра здоров’я людини та фізичної реабілітації
  • Юрій Рогаля, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
    старший викладач кафедри здоров’я людини та фізичної реабілітації

References

Bol'shaya entzyklopediya psikhologicheskich testov [Large encyclopedia of psychological tests], Moskva, 2007, 416 p.

Goncharova N. P. Problema sootvetstviya obschestva i tsennostey lichnosti [the problem of congruity of society an values of personality], Sotsiologiya v sovremennom mire: nauka, obrazovanie, tvorchestvo. – 2015. – № 7. – S. 69–75.

Horashchuk V. P. Phormirovaniya kul'tury zdorov'ya shkol'nikov(t'eoriya i praktyka) [Forming of schoolchildren health culture (theory and practice)], Luhan'sk, 2003, 376 p.

Hrybok N. M. Pedahohichni umovy formuvannya kul'tury zdorovya studentiv spezial'noyi medychnoyi hrupy : dys. kand. ped. nauk [Pedagogical terms of forming of health culture of students of task medical form], Luhan'sk, 2013, 267 p.

Kudryashov A. F. Luchshyye psycholohicheskii testy dlya profotbora i proforiyentazyyi: metodyka «Tzennosnyie oriyentaziyi» M. Rokycha [The best psychological tests for vocational selection and vocational orientations: methodology «Valued orientations» by M. Rokych], Petrozavodsk, 1992, pp. 112–114.

Minenko O. O. Profesiyne stanovlennya praktychnoho psycholoha yak systema paradyhmal'nych zmin [Practical psychologist professional becoming as a system of paradigmatic changes], Bulletin of Kharkiv Natioanal University, 2002, № 550, p.p. 209–211.

Mykheyenko O. I. Valeolohichna pidhotovka maybutnyh fakhivtziv z physychnoyi reabilitatziyi u vyshchomu pedahohychnomu zaklady [Valeological preparation of physical rehabilitation future specialists in higher padagogical educational establishment], Оdesa, 2004, p. 211.

Nabiulina N. G. Diagnostyka tsennostnyh orientatsiy studentov srednih spetsialnyh uchebnyh zavedeniy [diagnostics of valued orientations of special high schools], Ufa, 2003, 59p.

Shydelko A. Poniattia tsinnostei i tsinnisnykh oriientatsii u konteksti profesiinykh preferentsii uchniv PTNZ. [Эlektronnyi resurs] – Rezhum dostupu http://lib.iitta.gov.ua/6277/1/ poniattia_tsinnostei_i_tsinnisnykh_oriientatsii.pdf

Issue

Section

Therapeutic physical training, sports medicine and physical rehabilitation

How to Cite

Діагностика вмотивованості студентів до підвищення рівня власного здоров’я. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(35), 72-77. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/1288