Оцінка функціонального стану дітей 6–10 років із депривацією зору в процесі фізичного виховання

Authors

  • Світлана Савлюк Національний університет фізичного виховання і спорту України

Keywords:

фізичний, розвиток, дитина, молодший, депривація, зір

Abstract

Актуальність. Рівень фізичного розвитку в дитячому віці – один з обʼєктивних показників стану здоровʼя та невідʼємний елемент контролю над станом здоровʼя дитини з особливими можливостями в процесі фізичного виховання. Завдання роботи – охарактеризувати морфофункціональний стан школярів 6–10 років із де-привацією зору в процесі фізичного виховання спеціальної школи-інтернату та провести порівняльний аналіз із їхніми практично здоровими однолітками із загальноосвітньої школи. Результати. Визначено показники морфофункціонального стану, а саме: ЖЄЛ, ЧСС у хлопців 8–10 років і дівчат 6 та 9–10 років із ДЗ, що статистично вірогідно нижчі, ніж у їхніх практично здорових однолітків (р<0,05). Установлено: у дітей девʼяти років із ДЗ значення АТдіаст статистично вірогідно нижчі за АТдіаст. практично здорових однолітків (р<0,05), показники АТсист. хлопців 6–7 і 9 років вищі від показників їхніх практично здорових однолітків із загально-освітніх шкіл (р<0,05). Виявлено: у хлопчиків 6 і 9–10 і дівчаток 7–10 років із ДЗ працездатність серця оцінюють як середню, у хлопчиків 7–8 і дівчаток шести років із ДЗ працездатність серця добра. Висновки. Результати констатувального експерименту зафіксували зниження всіх показників морфофункціонального стану дітей молодшого шкільного віку з депривацією зору: ЖЄЛ, ЧСС, АТдіаст. дітей із ДЗ статистично вірогідно нижчі, ніж у їхніх практично здорових однолітків (р<0,05), окрім показників АТсист. хлопчиків 6–7 і 9 років, що вищі від даних їхніх практично здорових однолітків із загальноосвітніх шкіл (р<0,05).

Author Biography

  • Світлана Савлюк, Національний університет фізичного виховання і спорту України
    кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання

References

Евсеев, С. П. Адаптивная физическая культура : учеб. пособие / С. П. Евсеев, Л. В. Шапкова. – М. : Сов. спорт, 2000. – 240 с. : ил.

Еракова Л. А. Дифференцированное физическое воспитание слепых и слабовидящих в условиях специализированного интерната : дис. ... канд. наук по физ. воспитанию и спорту по спец. : 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Л. А. Еракова. – Киев, 2005. – 182 с.

Завацький В. І. Фізіологічна характеристика розвитку організму школярів / В. І. Завацький. – Луцьк : Надстирʼя, 1994. – 152 с.

Касаткин Л. Ф. Коррекция недостатков физического развития и ориентировки в пространстве слепых детей. Организация содержания групповых занятий / Л. Ф. Касаткин. – М. : Просвещение, 1980. – 110 с.

Круцевич Т. Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч. посіб. / Т. Ю. Круцевич, М. І. Воробйов, Г. В. Безверхня. – К. : Олімп. л-ра, 2011. – 224 с. : іл.

Козлов И. В. Изучение эффективности программы физического воспитания слабовидящих школьников : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / И. В. Козлов. – Ярославль, 2007. – 21 с.

Куц А. С. Модельные показатели физического развития и двигательной подготовлености школьников центральной Украины / А. С. Куц. – Винница : [б. и.], 1993. – 256 с.

Ростомашвили Л. Н. Адаптивное физическое воспитание. Авторская программа по лечебной физической культуре для детей с тяжелой зрительной патологией (начальная школа): учеб. метод. пособ. / Л. Н. Ростомашвили ; СПбГАФК им. П. Ф. Лесгафта. – СПб. : [б. и.], 1997. – 254 c.

Толмачев Р. А. Адаптивная физическая культура и реабилитация слепых и слабовидящих. / Р. А. Толмачев. – М. : Сов. спорт, 2004. – 108 с.

Шалгинова В. И. Профилактика нарушений зрения у младших школьников средствами физкультурно-оздоровительной деятельности : автореф. дис. ... канд.пед. наук : спец. 13.00.04. «Теория и методика оздоровительной и адаптивной физической культуры» / В. И. Шалгинова. – Омск, 2000. – 20 с.

Adaptive processes in visual and oculomotor system Proc. of conf. Heid in Abolimar Calif. USA 16–20 June 1985 / еd.: E. L. Keller, D. S. Lee. – Oxford et al. : Pergamon press 1986. – 496 p.

Doweing J. E. The retina: an approachable part of the brain / J. E. Doweing. – Cambridge (Mass) ; London : The Belknap press of Harvard univ. press, 1997. – 262 р.

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Оцінка функціонального стану дітей 6–10 років із депривацією зору в процесі фізичного виховання. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(35), 66-71. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/1287