Методологічна основа вдосконалення навчально-тренувального процесу футболістів Спеціальних Олімпіад

Authors

  • Максим Анатолійович Ярмоленко Національний університет фізичного виховання і спорту України

Keywords:

футболісти з відхиленнями розумового розвитку, Спеціальні Олімпіади, навчально-тренувальна програма

Abstract

Міжнародна організація «Спеціальні Олімпіади» розробляє та реалізовує навчально-тренувальні й волонтерські програми для осіб із відхиленнями розумового розвитку у світі. Проведено теоретичний аналіз структури та змісту навчально-тренувальної програми Спеціальних Олімпіад із футболу. Виявлено проблемні моменти цієї програми й установлено, що вона потребує оптимізації. Основні розділи програми, які спрямовані на навчання та вдосконалення навичок футболу, носять фрагментарний характер і не розв’язують основних завдань навчально-тренувального процесу. Виявлено, що не враховуються специфіка, форми та ступінь відхилення розумового розвитку, а також низький рівень представленого організаційно-методичного забезпечення для цього контингенту.

Author Biography

  • Максим Анатолійович Ярмоленко, Національний університет фізичного виховання і спорту України
    аспірант

References

Бріскін Ю. A. Тактична підготовка спортсменів за тренувальними програмами Спеціальних Олімпіад з баскетболу / Ю. А. Бріскін, О. О. Слісенко // Вісник Чернігівського держ. пед. ун-ту імені Т. Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання і спорт. – Чернігів, 2007. – Вип. 44. – С. 136–139.

Гончаренко Е. В. Дидактические особенности проведения тренировочных занятий со спортсменами с отклонениями умственного развития : автореф. дис. ... канд. наук по физ. воспитанию и спорту : 24.00.01 / Е.В. Гончаренко ; НУФВСУ. – Киев, 2011. – 22 с.

Когут І. Особливості соціальної інтеграції спортсменів Спеціальних Олімпіад в українському суспільстві / І. Когут, С. Применко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 1. – С. 109–113.

Матвєєв С. Ф. Методичні умови проведення тренувальних занять зі спортсменами, які мають відхилення розумового розвитку : метод. рек. для тренерів, волонтерів, батьків спортсменів Спеціальної Олімпіади України / С. Ф. Матвєєв, І. О. Когут, Є. В. Гончаренко. – К. : Аконіт, 2011. – 32 с.

Передерій А. Актуальні напрямки наукових досліджень міжнародного руху Спеціальних Олімпіад /А. Передерій // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фізичного виховання, спорту і здоров’я людини / ред. Є. Приступа ; ЛДУФК. – Львів, 2013. – Вип. 17 : в 4 т. – Т. 1. – C. 159–163.

Римар О. Історико-методологічні аспекти організації і проведення Спеціальних Олімпіад (Special Olympics) / О. Римар // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова. – X., 2001. – № 25. – С. 10–15.

Bowler V. Special Olympics Football Сoaching Guide / V. Bowler, F. Сroxton, W. S. Durden, M. Hanken, D. Lenox, E. Meechan, P. Rosin. – 2004 [Elektronik resourse]. – Mode of access : http://digitalguides. specialolympics.org/football/.

Published

2015-12-31

Issue

Section

Olympic and professional sport

How to Cite

Методологічна основа вдосконалення навчально-тренувального процесу футболістів Спеціальних Олімпіад. (2015). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(32), 238-242. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/113