Диференційований підхід у процесі навчання юнаків старшої школи атлетичної гімнастики
Keywords:
фізичне здоров’я, фізичне виховання, атлетична гімнастика, юнаки 15–17 роківAbstract
У роботі висвітлено актуальні питання процесу фізичного виховання юнаків старшої школи: підвищення ефективності, покращення рухової активності, індивідуальний підхід, збереження й зміцнення здоров’я. Завдання роботи – розробити та апробувати програму диференційованого підходу в навчанні атлетичної гімнастики юнаків 15–17 років; експериментально перевірити ефективність впливу розробленої методики на рівень фізичного здоров’я старшокласників. Для перевірки ефективності розробленої методики й змісту фізичного виховання проведено педагогічний експеримент із юнаками 15–17 років шкіл м. Рівного. Мате-матична обробка результатів експерименту показала вірогідно (Р<0,05) вищий рівень фізичного здоров’я юнаків старших класів експериментальних груп, що підтверджує позитивний вплив запропонованої методики. У фізичному вихованні юнаків старшої школи ми застосовували методику поділу їх на групи за станом фізичного здоров’я, на основі чого здійснювався диференційований підхід у визначенні дозування об’єму й інтенсив-ності вправ відповідно до індивідуально-групових особливостей.References
Безкопильний О. О. Диференційований підхід при початковому навчанню плаванню дітей з різними властивостями основних нервових процесів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня ка нд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 “Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення” / О. О. Безкопильний. – Х., 2009. –23 с.
Вейдер Д. Строительство тела по системе Джо Вейдера / Вейдер Д. – М. : Физкультура и спорт, 1992. –122 с.
Волков Л. В. Теория и методика детского и юношеского спорта / Волков Л. В. – Киев : Олимпийская лит., 2002. – 294 с.
Гайдук І. Атлетична гімнастика в системі фізичного виховання дітей старшого шкільного віку /І. Гайдук // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фізичної культури та спорту. –Вип. 10. – Л. : НВФ “Українські технології”, 2006. – Т. 1. – С. 141–144.
Глазирін І. Д. Основи диференційного фізичного виховання / Глазирін І. Д.– Черкаси : Відлуння – Плюс, 2003. – 352 с.
Дейніченко Т. І. Диференціація навчання в процесі групової форми його організації (на прикладі предметів природничо-математичного циклу) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.09 / Т. І. Дейніченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2006. – 21с.
Олешко В. Г. Силові види спорту : підруч. для студ. вузів фізичного виховання і спорту / Олешко В. Г. – К. : Олімпійська л-ра, 1999. – 190 с.
Суханова Т. Ставлення старшокласників до уроків атлетизму / Т. Суханова // Проблеми активізації рекреаційно-оздоровчої діяльності населення : матеріали IV Всеукр. наук.-практ. конф. – Л. : [б. в.], 2004. – С. 95–96.
Сітовський А. М. Диференційований підхід у фізичному вихованні підлітків з різними темпами біологічного розвитку (на прикладі школярів 7-х класів) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / А. М. Сітовський ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. – Л., 2008. – 20 с.
Фильченко Д. А. Методика реализации индивидуального подхода в физическом воспитании старше-классников : автореф. дис. … канд. пед. наук / Д. А. Фильченко. – М. : ВНИИФК, 1995. – 24 с.