Роль і значення “шкіл здоров’я” у формуванні світогляду школярів

Authors

  • Тетяна Єрмакова

Keywords:

школа, здоров’я, формування, здоровий спосіб життя, вальдорфська школа, школяр

Abstract

Розкрито поняття “педагогічна валеологія”, “педагогіка здоров’я”, “здоров’язберігальна педагогіка”. Вивчено та розкрито особливості впливу “Шкіл здоров’я” на формування здорового способу життя школярів. Проаналізовано основні компоненти моделі “Школи здоров’я”. Виявлено, що “Школа розуміння”, “Школа розвитку”, “Школа діалогу культур” працювали за авторськими програмами розвитку дитини й ґрунтувалися на ідеях відомих педагогів-гуманістів минулого та сучасних концепціях розвивальної освіти, діалогічного навчання, особистісно орієнтованого підходу. Визначено особливості роботи шкіл, основні вимоги та напрями реалізації вальдорфської системи здоров’язбереження школярів. Виявлено недоліки, які заважали впровадженню в практику та розвитку ідей формування здорового способу життя учнів.

References

Брехман И. И. Введение в валеологию – науку о здоровье / Брехман И. И. – Л. : Наука, 1987. – 123 с.

Даниленко Г. М. Гігієнічна оцінка чинників внутрішньошкільного середовища навчальних закладів –“Шкіл сприяння здоров’ю” м. Харкова в системі соціально-гігієнічного моніторингу здоров’я школярів /Г. М. Даниленко, О. М. Шпак, Т. Б. Єфімова, Т. В. Меркулова, Г. В. Гуторова // Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку : ІV Міжнар. конф. – Х. : ХНУ, 2006. – Т. 1. – С. 54–56.

Екологічне громадське здоров’я: від теорії до практики / [під ред. К. Чу та Р. Сімпсона ; пер. з англ. Кунгурцева О. В. та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Абетка-НОВА, 2002. – 300 с.

Ионова Е. Н. Вальдорфская педагогика: теоретико методологические аспекты : монография / Ионова Е. Н. – Харьков : Бизнес-Информ, 1997. – 300 с.

Іонова О. М. Навчання як “терапія”: досвід вальдорфської школи / О. М. Іонова, О. М. Лукашенко // Педагогіка та психологія. – Х. : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2007. – Вип. 32. – С. 191–196.

Лукашенко О. М. Проблема збереження здоров’я молодших учнів у вальдорфській педагогіці : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01 “Загальна педагогіка та історія педагогіки” / О. М. Лукашенко. – Х., 2009. – 20 с.

Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фізичної культури та спорту. Анотації, зміст та допоміжні індекси. У 5 т. – Львів : НВФ “Українські технології”, 2007. – Вип. 1. – С. 32–39.

Науменко Ю. В. Здоровьесберегающая деятельность школы / Ю. Науменко // Педагогика. – 2005. –№ 6. – С. 37–44.

Попов С. В. Валеология в школе и дома (О физическом благополучии школьников) / Попов С. В. –СПб. : Союз, 1997. – 256 с.

Татарникова Л. Г. Педагогическая валеология: Генезис. Тенденции развития / Татарникова Л. Г. – СПб. :Петровский и Ко, 1995.– 352 с.

Чешенко О. Школи сприяння здоров’ю / О. Чешенко // Завуч (газета). – 2006. – № 31. – С. 8–13; Школа здоров’я : метод. зб. – Х., 2006. – Вип. 3. – 63 с.

The European Network of Health Promoting Schools. Tripartite Project BOЗ/EC/KEC-EUR/HPS-3. Technical Secretariat WHO Regional Office for Europe. – Copenhagen, Denmark. –15 p.

Published

2016-10-18

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Роль і значення “шкіл здоров’я” у формуванні світогляду школярів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(19), 203-207. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/758