Сучасні підходи до оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів
Keywords:
фізичне виховання, студенти, навчальні досягненняAbstract
Теоретико-методична підготовка студентів на заняттях із фізичного виховання повинна бути базою для підвищення технічної, тактичної та психологічної підготовленості. Теоретичні заняття повинні формувати в
студентів уміння використовувати отримані теоретичні знання на практиці. Засвоєні теоретичні та методичні знання дають змогу студенту правильно оцінювати соціальну значущість фізичного виховання й спорту, розуміти об’єктивні закономірності фізичного виховання як педагогічного явища, свідомо ставитися до занять і завдань викладача, проявляти самостійність та творчість на заняттях і змаганнях. Одним із ключових питань оцінювання навчальних досягнень студентів є шкала вимірювання знань, багатий досвід якої мають іноземні заклади освіти. Оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання у ВНЗ активно обговорюється в наукових колах.
References
Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України / Алексюк А. М. – К. : Либідь, 1998.– 480 с.
Березка С. М Теоретичні та методичні знання студентів з навчальної дисципліни “фізичне виховання” /С. М. Березка // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. –2011. – № 3. – С.12–14.
Білогур В. Є. Теоретико-методичне забезпечення фізичного виховання у вищих закладах освіти : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання : 24.00.02 / В. Є. Білогур ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. – Рівне, 2002. – 18 с.
Біляковська О. О. Дидактичні засади оцінювання навчальних досягнень старшокласників в умовах модульного навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. О. Біляковська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2008. – 21 с.
Гринь Л. В. Вдосконалення навчального процесу з фізичного виховання студентів у відповідності до вимог сучасної освіти / Л. В. Гринь, О. І. Русанов, О. М. Решетняк, О. В. Любушина // Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях : сб. ст. / под ред. проф. С. С. Ермакова : III междунар. электронная науч. конф., 6 февраля 2007 г. – Харьков ; Запорожье; Белгород ; Красноярск, 2006. – С. 34–37.
Гулидов И. Н. Педагогический контроль и его обеспечение : учеб. пособие. / Гулидов И. Н. – М. : ФОРУМ, 2005. – 240 с.
Дубогай О. Тенденції розвитку оцінювання фізкультурно-оздоровчих досягнень студентів: інноваційний світовий досвід / О. Дубогай, М. Євтушок // Фіз. виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : РВВ “Вежа” Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2008. – Т. 2. – С. 99–104.
Кісіль М. В. Оцінка якості вищої освіти / М. В. Кісіль // Вища освіта України. – 2005. – № 4 (14). – С. 82–87.
Козіброцький С. Оцінювання навчальних досягнень студентів на заняттях із фізичного виховання /С. Козіброцький // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки / уклад. А. В. Цьось, С. П. Козіброцький – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. – 2009. – №. 1.– С. 18–21.
Мушкета Р. Підготовка вчителів фізичного виховання у Польщі до оцінювання навчальних досягнень учнів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Р. Мушкета ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. –Т., 2007. – 40 с.
Самокиш И. И Гистерезисный метод выявления функциональных возможностей как критерий оценивания успеваемости по физическому воспитанию в высших учебных заведениях / И. И. Самокиш // Физическое воспитание студентов. – № 4. – 2011.– С. 71–74.
Теорія і методика фізичного виховання : [підручник] : [у 2 т.] ; за заг. ред. Т. Ю. Круцевич :– К. : Олімп. л-ра, 2008. – Т. 2. – С. 155–174.
Федорук П. І. Адаптивні тести: загальні положення / П. І. Федорук // Математичні машини і системи. –2008.– № 1. – С. 116–127.
Хотченко І. А. Оцінювання навчальних досягнень школярів і студентів: історико-педагогічний аспект /І. А. Хотченко //Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2006. – № 12. – С. 147–149.
Щербей М. Ставлення школярів до комплексної методики оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури / М. Щербей // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2005. – № 3. – С. 46–51.