Динамічні паузи як засіб фізичної реабілітації дітей

Authors

  • Олена Петрівна Аксьонова Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Тетяна Валеріївна Сіроткіна Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

Keywords:

динамічні паузи, фізична реабілітація, режим навчального дня

Abstract

Для того, щоб зменшити відчуття втоми під час навчальної діяльності, потрібно періодично змінювати вид діяльності. У цьому можуть допомогти динамічні паузи. Вони не вимагають багато часу (1–2 хв) і швидко
впливають на стан організму, знімають місцеве й загальне стомлення, дають необхідний відпочинок головному мозку. Сигналом до виконання динамічних пауз служать об’єктивні відчуття втоми, появи апатії, сонливості, головного болю тощо. Визначені загальні класи методик щодо організації та проведення динамічних пауз у режимі навчального дня учнів як засіб профілактики порушень опорно-рухового апарату, появи учнівської втоми, спадку рівня працездатності. За мотиваційним компонентом методику організації та проведення динамічних пауз умовно класифікуємо на такі методичні групи: авторитарна, інтуїтивна, дидактична, біоритмологічна, методика «Гімнастика мозку», методика сенсорно-координаційних тренажів. Означені групи методик виправдані в умовах навчального процесу в навчальному закладі будь-якого типу.

Author Biographies

  • Олена Петрівна Аксьонова, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
    кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної культури і спорту
  • Тетяна Валеріївна Сіроткіна, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
    аспірантка,  лабораторія тифлопедагогіки

References

Хайтович М. Хвора дитина в школі / М. Хайтович, Н. Кухта // Директор школи. – № 43. – 2000.

Базарный В. Ф. Здоровье и развитие ребенка: экспресс-контроль в школе и дома : практ. пособие /В. Ф. Базарный. – М. : АРКТИ, 2005. – 176 с.

Дубогай О. Д. Навчання в русі: здоров’язберігаючі педагогічні технології в початковій школі /О. Д. Дубогай. – К. : Вид. дім «Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2005. – 113 с.

Проскуріна Е. Зроби паузу. Прийоми підвищення активності учнів під час інтелектуальної діяльності /Е. Проскуріна // Здоров’я та фізична культура. – № 5. – 2005. – С. 16–19.

Проскуріна Е. Стомився?! Прийоми підвищення активності учнів під час інтелектуальної діяльності /Е. Проскуріна // Здоров’я та фізична культура. – № 6. – 2005. – С. 16–19.

Денисенко Н. Ф. Через рух – до здоров’я дітей / Н. Ф. Денисенко, О. П. Аксьонова – Запоріжжя, 2005. – 127 с.

Чупаха И. В. Здоровьесберегающие технологии в образовательно-воспитательном процессе / И. В. Чупаха, Е. З. Гужаева, И. Ю. Соколова. – М. : Илекса, Нар. образование ; Ставрополь, 2003. – 340 с.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Динамічні паузи як засіб фізичної реабілітації дітей. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 84-88. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/476