Мотиваційно-ціннісне ставлення студентів університетів до фізичного виховання й спорту
Keywords:
студенти, університет, фізичне виховання, спорт, самостійність, ініціатива, інтерес, здоров’я, здоровий спосіб життя, навчально-тренувальна діяльністьAbstract
У статті визначено мотивацію та рівень інтересу до занять фізичною культурою та спортом студентів університетів; науково обґрунтовано необхідність розробки концепції та програми стимулювання зацікавленості молоді у веденні здорового способу життя, які б передбачали взаємозв’язок усіх компонентів навчального процесу в умовах дотримання визначеної мети, завдань, принципів, методів, засобів, форм та етапів навчання. Завдання дослідження – теоретично обґрунтувати ефективність змісту, засобів і методів формування мотиваційно-ціннісного ставлення до потреби фізичного вдосконалення в студентів університетів у процесі занять фізичною культурою. Результати спостережень та опитування свідчать, що рівень інтересу студентів до фізичного виховання й спорту невисокий. Протягом навчального процесу в університеті спостерігається тенденція зниження інтересу студентів до фізичного виховання та спорту. Мотиви занять фізичними вправами респондентів різні. На перше місце студенти ставлять мотив покращення здоров’я. Це можна пояснити їх обізнаністю щодо позитивного впливу фізичних вправ на стан здоров’я. Значна частина молоді виконує фізичні вправи для підвищення фізичної підготовленості або покращення будови тіла. Потрібно зазначити, що мотив “мати гарну будову тіла” переважає в жінок, а “прагнення підвищити фізичну підготовленість” – у чоловіків.References
Актуальні проблеми теорії і методики фізичного виховання / В. Г. Ареф’єв, Євгеніуш Болях, О. Ю. Бубела та ін. ; Державний комітет України з питань фізичної культури і спорту ; Укр. акад. наук ; Львів. держ. ін-т фізичної культури. – Л. : [б. в.], 2005. – 296 с.
Бубка С. Н. Формування індивідуальних здібностей студентів у процесі фізичного виховання : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.07 / С. Н. Бубка. – К., 2001. – 18 с.
Вільчковський Е. С. Теорія й методика фізичного виховання дітей дошкільного віку /Вільчковський Е. С. – Л. : ВНТЛ, 1998. – 336 с.
Гончаренко С. І. Український педагогічний словник / Гончаренко С. І. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.
Іванова Г. Є. Валеологічні основи фізкультурно-оздоровчої роботи серед студентів у вищих технічних закладах освіти : навч. посіб. / Іванова Г. Є. – Луцьк : [б. в.], 1999. – 80 с.
Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения / Коменский Я. А. – М. : Педагогика, 1982. –Т. І. – С. 544.
Куц А. С. Организационно-методические основы физкультурно-оздоровительной работы со школьниками, проживающими в условиях повышенной радиоактивности : дис. д-ра пед. наук : 13.00.02 / А. С. Куц. – К., 1997. – 400 с.
Матяшов В. С. Студенческий лагерь отдыха и спорта / Матяшов В. С. – Л. : Вища шк., 1980. – 174 с.
Шиян Б. М. Теорія фізичного виховання / Шиян Б. М., Папуша В. Г., Приступа Є. Н. – Л. : ЛОНМІО, 1996. – 220 с.
Щербина В. Г. Композиційні вправи як засіб управління розвитком творчих здібностей студентів художньо-графічного факультету : навч-метод. посіб. / Щербина В. Г.– Кривий Ріг:[б. в.], 1998.– 90 с.
Янушкевич Ф. Технология обучения в системе высшего образования / Янушкевич Ф. – М. : Высш. шк.,1986. – 136 с.