Значення та класифікація координаційних здібностей у фізичній підготовці волейболістів

Authors

Keywords:

координаційні здібності, волейбол, фізична підготовка, спортивне тренування

Abstract

дослідження зумовлена потребою розвитку просторово-часових параметрів рухів волейболістів високої кваліфікації. Мета дослідження – обґрунтувати значення та розробити класифікацію координаційних здібностей у фізичній підготовці волейболістів. Результати роботи. Високий рівень розвитку координаційних здібностей є фундаментом досягнень у різних сферах спортивної діяльності. У сучасній літературі відсутній єдиний підхід до визначення поняття координаційні здібності, їхніх структурних компонентів, змісту й оцінювання. Загалом координаційні здібності визначаються як здатність людини швидко, економно та точно виконувати рухові дії під час виникнення складних і несподіваних ситуацій та узгоджувати рухи різних частин тіла. Висновки. Відповідно до спрямованості координаційні здібності поділяються на здібності точно узгоджувати й диференціювати просторові, часові та силові параметри рухів; підтримувати статичну й динамічну рівновагу; довільно розслабляти м’язи, виконувати рухові дії без зайвої м’язової напруженості; виконувати ритмічну діяльність, пластичні дії.

References

Aliabyshev, A. P. (1986). Standartnaia prohramma opredeleniia sposobnostei detei k slozhno- koordynyrovannym dvizheniiam na etape nachalnoi sportivnoi podhotovki : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : 13.00.04 [The standard program to determine the abilities of children hard integrated movements on a stage of initial sports preparation], Omsk, 20.

Andrijchuk, O. (2016). General lifestyle characteristics of students who practice. Journal of Physical Education and Sport, 16 (2), 699 – 702.

Bernshtein, N. A. (1966). Ocherki po fiziolohii dvizhenii i fiziolohii aktivnosti. Moskva: Medytsyna, 349.

Bielikova, N. O. (2014). Z dosvidu vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu [Organization of future physical therapy specialists practical training for health saving activities]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problem, no. 37, Kyiv-Vinnytsia: TOV firma «Planer», 348–353.

Huzhalovskii, A. F. (1978). Razvitie dvihatelnykh kachestv u shkolnikov [The development of the pupils motor qualities]. Minsk: Narodna osvyta, 184.

Zhelezniak, Yu. D. (1978). K masterstvu v voleibole [By skill in volleyball]. M., «Fyzkultura y sport», 180.

Indyka, S. Ia. & Yahenskyi, A. V. (2010). Obiznanist khvorykh pislia infarktu miokarda pro rol fizychnoi aktyvnosti u vtorynnii profilaktytsi ta chynnyky, shcho yii vyznachaiut [Awareness of patients after myocardial infarction on the role of physical activity in secondary prevention and factors that determine it]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. Kharkiv, no. 4, 52–55.

Krutsevych, T. Yu. (2000). Upravlinnia fizychnym stanom pidlitkiv v systemi fizychnoho vykhovannia : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra nauk iz fiz. vykh. i sportu : 24.00.02 [Managing physical condition of adolescents in physical education system]. K., 2000, 44.

Liakh, V. Y. (2000). Koordynatsionnye sposobnosti shkolnikov [Coordination abilities of the pupils]. Fizicheskaia kultura v shkole, no. 4–5, 6–13, 3–5.

Myroniuk, T. V. Retrieved from http://festival. 1september.ru/ articles/584034/.

Ozolyn, N. H. (2003). Nastolna knyha trenera: Nauka pobezhdat [Coach handbook: The science of winning]. M., OOO «Izdatelstvo Astrel», 863.

Pantik, V. V., Mytchyk, O. P. &. Zhyhun K. F (2007). Osoblyvosti ideomotornoho trenuvannia voleibolistiv [Features of ideomotor training of volleyballers]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi ukrainky, Lutsk, 77–80.

Platonov, V. N. & Bulatova, M. M. (1992). Koordinatsiia

sportsmena i metodika ee sovershenstvovaniia [Athlete's coordination and technique of its perfection]. K.: HYFK, 52.

Roda, O. B. & Marionda, I. I. (2012). Tendentsii naukovykh doslidzhen sportsmenok v aspekti statevykh osoblyvostei [Trends in research athletes terms of sexual features]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi, Lutsk, no. 4 (20), 473–477.

Romanenko, V. A. (2005). Diahnostika dvihatelnykh sposobnostei [Diagnostics of motor abilities]. Donetsk: Yzd-vo Don NU, 290.

Serhiienko, L. P. (2001). Kompleksne testuvannia rukhovykh zdibnostei liudyny [Comprehensive testing of motor abilities]. Mykolaiv: UDMTU, 360.

Tsos, A., Shevchuk, A. & Kasarda, O. (2014). Rukhova aktyvnist u motyvatsiino-tsinnisnykh oriientatsiiakh studentiv [Motor functioning in students’ motivation-value orientations]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi : zb. nauk. pr. Skhidnoievrop. nats. un-tu im. Lesi Ukrainky, Lutsk, no. 4 (28), 83−87.

Tsos, A. V. & Hats H. O. (2012). Pedahohichna diahnostyka v protsesi navchannia fizychnoi kultury uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Pedagogic diagnostics in physical education teaching of secondary school students]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi : zb. nauk. pr. Volyn. nats. un-tu im. Lesi Ukrainky, no. 4 (20), 201−209.

Chaikyn, K. H. Retrieved from: http://www.km.ru/ referats/333558-razvitie-koordinatsionnykh- Shyian, B. M. (2002). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education of pupils]. Chastyna 1. Ternopil: Navchalna knyha, Bohdan, 272.

Issue

Section

Olympic and professional sport

How to Cite

Значення та класифікація координаційних здібностей у фізичній підготовці волейболістів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(35), 91-95. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/1291