Формування мотивів фізичного самовдосконалення учнів середнього шкільного віку

Authors

  • Олександр Федорович Артюшенко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • Леонід Анатолійович Нечипоренко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • Андрій Олександрович Артюшенко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Keywords:

мотиви, фізичне самовдосконалення, педагогічні умови, учні, фізичне виховання

Abstract

Розглянуто проблему формування мотивів фізичного самовдосконалення в учнів у процесі фізичного виховання в загальноосвітній школі. Проаналізовано сучасний стан проблеми мотивації школярів у психолого-
педагогічній літературі та освітній практиці. Розроблено й експериментально перевірено педагогічні умови формування мотивів фізичного самовдосконалення учнів середнього шкільного віку в процесі фізичного виховання. Доведено, що мотиви можна формувати тільки в процесі діяльності при свідомому подоланні різного рівня труднощів. Ефективність запропонованих педагогічних умов формування мотивів фізичного самовдосконалення підтверджується позитивною динамікою пізнавального інтересу й пізнавальної активності на уроках фізичної культури.

Author Biographies

  • Олександр Федорович Артюшенко, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
    кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спортдисциплін
  • Леонід Анатолійович Нечипоренко, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
    кандидат педагогічних наук, доцент
  • Андрій Олександрович Артюшенко, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
    кандидат педагогічних наук, доцент

References

Артюшенко А. О. Педагогічна технологія виховання волі в учнів у процесі занять фізичною культурою /А. О. Артюшенко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання та спорту : зб наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХХІІІ, 2005. – № 8. – С. 3–9.

Бернштейн Н. А. О ловкости / Бернштейн Н. А. – М. : ФиС, 1991. – 267 с.

Бондаренко Н. Б. Деякі аспекти проблем формування мотивів навчання / Н. Б. Бондаренко // Нова програма : альм. наук. пр. – Запоріжжя : ЗДУ, 1998. – № 9. – С. 124–129.

Вилюнас В. К. Психологические механизмы поведения человека / Вилюнас В. К. – М. : Педагогика,1990. – 76 с.

Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Ильин Е. П. – СПб. : Питер, 2000. – 512 с.

Клименко В. В. Психомоторные способности юного спортсмена / Клименко В. В. – Киев : Здоров’я, 1987. – 168 с.

Озеров В. П. Психомоторные способности человека / Озеров В. П. – Дубна : Феникс, 2002. – 314 с.

Пуни А. Ц. Психологические основы волевой подготовки в спорте / Пуни А. Ц. – М. : ФиС, 1977. – 96 с.

Сеченов И. М. Избранные произведения / Сеченов И. М. – М. : Учпедгиз, 1953. – Т. 1. – С. 212.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Формування мотивів фізичного самовдосконалення учнів середнього шкільного віку. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 236-240. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/619