Організаційно-методичні умови формування моторики дітей молодшого шкільного віку з послабленим зором у процесі фізичного виховання

Authors

  • Юрій Миколайович Фурман Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського

Keywords:

молодші школярі, діти з особливими потребами, слабкозорі учні

Abstract

Проаналізовано спеціальноу науково-методичноу літературу щодо організаційно-методичних умов для формування моторики дітей молодшого шкільного віку з послабленим зором у процесі адаптивного фізичного виховання. Визначено підбір авторами адекватних принципів, методів і засобів, а також форм проведення занять для формування рухових умінь та навичок у навчально-виховному процесі адаптивного фізичного виховання для молодших школярів із захворюванням зорового аналізатора.

Author Biography

  • Юрій Миколайович Фурман, Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського
    доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри медико-біологічних основ фізичного виховання та фізичної реабілітації

References

Бегидова Т. П. Основы адаптивной физической культуры : учеб. пособие / Бегидова Т. П. – М. :Физкультура и спорт, 2007. – 192 с.

Демирчоглян Г. Г. Как сохранить и улучшить зрение / Г. Г. Демирчоглян. – Донецк : [б. и.], 1997.

Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учебник. В 2 т. / под общ. ред. проф. С. П. Евсеева. – М. : [б. и.], 2002. – 448 с. : ил.

Евсеев С. П. Адаптивная физическая культура : учеб. пособие / С. П. Евсеев, Л. В. Шапкова. – М. : Сов.спорт, 2000. – 240 с. : ил.

Ермаков В. П. Основы тифлопедагогики. Развитие, обучение и воспитание детей с нарушениями зрением / В. П. Ермаков, Г. А. Якунин. – М. : [б. и.], 2000.

Лапутін А. М. Кінетика як система знань про рухову функцію тіла людини / А. М. Лапутін, В. О. Кашуба, Т. О. Хабінець // Теорія і методика фіз. виховання. – 2004. – № 2. – С. 96–102.

Литвак О. Г. Восприятие слепых и слабовидящих / О. Г. Литвак // Тифлопсихология. – М. : [б. и.], 1985.

Литош Н. Л. Адаптивная физическая культура. Психолого-педагогическая характеристика детей с нарушениями в развитии : учеб. пособие/ Литош Н. Л.– М.: Спорт Академ Пресс, 2002.–140 с.

Маллаев Д. М. Игры для слепых и слабовидящих : учеб. пособие / Маллаев Д. М. – М. : Сов. спорт, 2002. –136 с. : ил.

Ростомашвили Л. Н. Реализация программы ЛФК для младших школьников с тяжелой патологией зрения / Ростомашвили Л. Н. – СПб. : [б. и.], 1997.

Ростомашвили Л. Н. Физические упражнения для детей с нарушенным зрением : метод. рек. для учителей, воспитателей, родителей / Ростомашвили Л. Н. – СПб. : [б. и.], 2001. – 35 с.

Ростомашвили Л. Н. Коррекция двигательных нарушений детей с депривацией зрения средствами адаптивного физического воспитания : автореф. дис. … канд. пед. наук / Л. Н. Ростомашвилию. – СПб., 1999. – 62 с.

Шапкова Л. В. Средства адаптивной физической культуры : метод. рек. по физкультурно-оздоровительным и развивающим занятиям детей с отклонением в интеллектуальном развитии /Шапкова Л. В. – М. : Сов. спорт, 2001. – 152 с. : ил.

Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры : учеб. пособие / Шапкова Л. В. –М. : Сов. спорт, 2004. – 464 с. : ил

Шапкова Л. В. Адаптивна фізична культура: методологія та розвиток в сфері вищої професійної освіти :дис…. дк-ра. пед. наук : 13.00.08. “Теорія і методика професійної освіти” / Л. В. Шапкова – СПб., 2003. –448 с.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Організаційно-методичні умови формування моторики дітей молодшого шкільного віку з послабленим зором у процесі фізичного виховання. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 194-197. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/611