Шляхи реалізації диференційованого підходу до фізичного виховання молодших школярів на основі індивідуальних показників властивостей нервових процесів

Authors

  • Олена Валеріївна Нєворова Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Keywords:

властивості нервових процесів, функціональна рухливість нервових процесів, сила нервових процесів, частота скорочень серця, молодші школярі, фізичне навантаження

Abstract

У статті наведено деякі способи диференційованого підходу до фізичного виховання молодших школярів з урахуванням індивідуальних особливостей нервової системи. Досліджено особливості показників частоти скорочень серця в стані динамічного спокою та під час фізичного навантаження невеликої потужності в хлопчиків шести років із різними властивостями нервових процесів. Урахування індивідуальних показників властивостей нервових процесів дасть змогу реалізувати диференційований підхід у дозуванні фізичних навантажень на уроках фізичної культури та прогнозувати наслідки впливу фізичних навантажень на організм кожної дитини.

Author Biography

  • Олена Валеріївна Нєворова, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
    кандидат наук з фізичного виховання і спорту, старший викладач факультет фізичного виховання, кафедра медико-біологічних основ і фізичної реабілітації

References

Волков Л. В. Теория и методика детского и юношеского спорта / Волков Л. В. – Киев : Олимп. лит., 2002. – 296 с.

Іваній І. В. Змістове забезпечення особистісно-орієнтованого підходу до навчання фізичної культури молодших школярів / І. В. Іваній // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2011. – № 4, – С.18–23.

Лизогуб В. С. Онтогенез психофізіологічних функцій у людей : автореф. дис. д-ра. біол. наук / В. С. Лизогуб. – К., 2001. – 33 с.

Макаренко М. В. Основи професійного відбору військових спеціалістів та методики вивчення індивідуальних психофізіологічних відмінностей між людьми / М. В. Макаренко // Інститут фізіології імені О. О. Богомольця НАН України, Науково-дослідний центр гуманітарних проблем Збройних сил України. – К., 2006. – 395 с.

Макаренко М. В. Сенсомоторні функції в онтогенезі людини та їх зв’язок з властивостями нервової системи / М. В. Макаренко, В. С. Лизогуб, Т. І. Борейко [та ін.] // Вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2000. – № 2. – С. 35–40.

Небылицын В. Д. Основные свойства нервной системы человека / Небылицын В. Д. – М. : Просвещение, 1966. – 382 с.

Солонин Ю. Г. Роль исходного состояния физиологических функций в реакциях на физическую нагрузку / Ю. Г. Солонин // Физиол. человека.– 1987. – Т. 13. – № 1. – С. 96–102.

Теплов Б. М. Избранные труды : в 2 т. / Теплов Б. М. – М. : Педагогика, 1985. – Т. 2. – 360 с.

Тихвинский С. Б. Определение, методы исследования и оценка физической работоспособности детей и подростков / С. Б. Тихвинский, Я. Н. Бобко // Детская спортивная медицина. – 2-е изд. : Руководство для врачей / под ред. С. Б. Тихвинского, С. В. Хрущева. – М., 1991. – С. 259–273.

Функциональные системы организма: руководство / под ред. К. В. Судакова. – М. : Медицина, 1987. – 432 с.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Шляхи реалізації диференційованого підходу до фізичного виховання молодших школярів на основі індивідуальних показників властивостей нервових процесів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 171-177. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/605