Порушення функцій опорно-рухового апарату в дітей дошкільного віку як сучасна проблема

Authors

  • Любов Володимирівна Середа Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
  • Юрій Олегович Лянной Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Keywords:

порушення функцій, опорно-руховий апарат, дошкільний вік

Abstract

У статті розглянуто проблему порушень функцій ОРА дітей старшого дошкільного віку, яка на сьогодні є гострою й зазнає тенденції на зростання. Статистичні дані про розповсюдження порушень функцій ОРА та негативного їх впливу на організм дітей підтверджують актуальність роботи. Наявність науково-методичної та спеціальної літератури з проблеми профілактики й корекції порушень функцій ОРА повністю не розв’язує зазначену проблему. Упровадження та систематичне використання корекційно-оздоровчої гімнастики «Богатир» Ю. М. Коржа для дітей старшого дошкільного віку з порушеннями функцій ОРА в умовах навчально-виховного закладу значно покращує корекційно-реабілітаційний процес. Спільна робота дітей та їхніх батьків у домашніх умовах дає змогу сформувати правильний стереотип постави та запобігти розвитку
плоскостопості в дітей 4–6 років.

Author Biographies

  • Любов Володимирівна Середа, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
    аспірантка
  • Юрій Олегович Лянной, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
    кандидат педагогічних наук, професор, директор Інституту фізичної культури

References

Жилка Н. Я. Здоров’я дітей в Україні / Н. Я. Жилка // Матеріали Всеукраїнського форуму «Здоров’я дітей – майбутнє України». – К. : Основи здоров’я та фізична культура, 2007. – С. 4-22.

Звіряка О. М. Практикум з теорії і методики лікувальної фізичної культури / О. М. Звіряка, Ю. М. Корж. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2007.–184 с.

Корж Ю. М. Експериментальна авторська методика оздоровчо-корекційної гімнастики «Богатир» для дітей старшого дошкільного віку з порушеннями функцій опорно-рухового апарату: навч. посіб. / Ю. М. Корж.– Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2010. – 76 с.

Корж Ю. М. Методика розвитку сили та силової витривалості основних м’язових груп у дітей старшого дошкільного віку з порушеннями функцій опорно-рухового апарату // Вісник ЧДПУ ім. Т. Г. Шевченка. – [Вип. 55]. – Чернігів, 2008. – С. 232–234.

Славік М. Постава як фактор відображення здоров’я людини / М. Славік // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки (Т. 3) – Луцьк, 2008. – С. 138–141.

Мороз Л. В. Профілактика порушень постави та зору учнів в умовах загальноосвітніх навчально- виховних закладів : метод. рек. / уклад. Л. В. Мороз. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2003. – 40 с.

Нарскин Г. И. Профилактика и коррекция отклонений в опорно-двигательном аппарате детей дошкольного и школьного возраста / Нарскин Г. И. // Физическая культура, воспитание, образование, тренировка. – 2002. – № 4. – С. 60–61.

Фридлянд М. О. Ортопедия / М. О. Фридлянд. – М. : Медицина, 2004. –507 с.

Хребет – основа здоров’я : метод. рек. для самостійної роботи студ. пед. вузів / уклад. Т. В. Кохановська. –Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2002. – 25 с.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Therapeutic physical training, sports medicine and physical rehabilitation

How to Cite

Порушення функцій опорно-рухового апарату в дітей дошкільного віку як сучасна проблема. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 306-310. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/533