Ставлення батьків учнів 4-х класів до впровадження олімпійської освіти в навчально-виховний процес школярів

Authors

  • Валерій Дмитрович Єднак Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка
  • Станіслав Теодозійович Сапрун Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

Keywords:

олімпійська освіта, олімпізм, батьки, молодший шкільний вік, здоровий спосіб життя, навчально-виховний процес

Abstract

Низька рухова активність і стрімке погіршення здоров’я школярів викликають занепокоєння фахівців, але причини негативних тенденцій потребують більш ретельного вивчення. Зокрема, батьки є одним із ключових факторів формування здорового способу життя молодших школярів. Завданням роботи постає детальне вивчення ставлення батьків учнів 4-х класів до ідеї поширення олімпійської освіти в навчально-виховний процес. У статті подано аналіз літературних джерел, мережі Інтернет та публікацій з основ поширення здорового способу життя серед учнів молодших класів та їхніх батьків. Під час експериментальної роботи використовувався метод опитування, а саме анкетування для батьків. Зміст анкети передбачав три блоки запитань: визначення зацікавленості батьків у фізичному розвитку дітей, бажанні займатися фізичними вправами та рівнем здоров’я; значення фізичного виховання в навчально-виховному процесі школярів; рівень знань батьків з олімпійської освіти й основ здорового способу життя, а також їхнє ставлення до поширення ідей олімпізму в школі. Результати анкетування батьків учнів свідчать про невисокий рівень обізнаності з основ фізичного виховання дітей, низьку рухову активність батьків та їхніх дітей і загальну невизначеність у веденні здорового способу життя. Окреслені шляхи формування позакласної та позашкільної олімпійської освіти школярів і позитивного впливу батьків на становлення інтегрально розвинених дітей.

Author Biographies

  • Валерій Дмитрович Єднак, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка
    кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії і методики олімпійського та професійного спорту
  • Станіслав Теодозійович Сапрун, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка
    аспірант

References

Вацеба О. М. Уявлення та знання українських школярів про цінності олімпізму / О. М. Вацеба, В. П. Юхимук //Спортивна наука України. – 2005. – № 1. – С. 15–23

Єрмолова В. М. Олімпійська освіта: теорія і практика : навч. посіб. / В. М. Єрмолова. – К. : б. в., 2011. – 335 с.

Єрмолова В. М. Теоретико-методичні засади інтеграції олімпійської освіти в навчально-виховний процес школярів : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. і спорту / В. М. Єрмолова. – К., 2010. – 22 с.

Сергеев В. Н. Олимпийское образование: определение сущности и перспективы направления научных исследований / В. Н. Сергеев // Теория и практика физ. культуры. – 2001. – № 7. – С. 48–49.

Юхимук В. Олімпійська освіта школярів в діяльності Міжнародної олімпійської академії / Ю. Юхимук //Спортивна наука України. – 2007. – № 3 (12). – С. 36–43.

Електронний ресурс. Режим доступу:http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/msnu/2007-t5/tom5/07yvporf.pdf

Published

2016-07-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Ставлення батьків учнів 4-х класів до впровадження олімпійської освіти в навчально-виховний процес школярів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 159-162. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/494