Характеристика передумов виникнення в дошкільників мануальної рухової асиметрії

Authors

  • Леся Людвігівна Галаманжук Львівський державний університет фізичної культури

Keywords:

дошкільники, мануальна рухова асиметрія, причини виникнення, технології навчання

Abstract

Розглянуто дані наукової літератури про причини становлення мануальної рухової асиметрії дітей у дошкільний період. Виявлено чотири основних передумови, проведено аналіз причин їх виникнення й становлення у віковому аспекті. Відзначено необхідність урахування мануальної рухової асиметрії в процесі навчальної діяльності дошкільників, у тому числі фізичної культури, а також незначну кількість досліджень означеного змісту, що спрямовані на вдосконалення технологій і методик їхнього навчання в дошкільному навчальному закладі.

Author Biography

  • Леся Людвігівна Галаманжук, Львівський державний університет фізичної культури
    кандидат педагогічних наук, доцент

References

Балацька Л. Особливості розвитку моторки дітей з різною руховою асиметрією між 3 і 6 роками / Л. Балацька, Л. Галаманжук, Г. Єдинак // Вісник Прикарпатського нац. у-ту ім. Василя Стефаника.Серія : Фізична культура: зб. наук. пр. – Івано-Франківськ, 2012. – Вип. 16.–С.112–118.

Балацька Л. В. Особливості розвитку фізичних якостей у дітей з 4-х до 6-и років з різною спрямованістю мануальної рухової асиметрії / Л. В. Балацька // Спортивна наука України.–2012.–№4.–С. 47–52.

[Електронний ресурс]. – Режим доступу : http : // www.sportscience.org.ua/ index.php/Arhiv.html.

Безруких М. М. К вопросу о функциональной межполушарной асимметрии и латерализации моторных функций / М. М. Безруких // Актуальные вопросы функциональной межполушарной асимметрии : сб. науч. тр.–М. : НИИ мозга РАМН, 2003. – С. 27–28.

Бердичевская Е. М. Роль функциональной асимметрии мозга в возрастной динамике двигательной деятельности человека : автореф. дис. на соискание учёной степени д-ра мед. наук : спец. 14.00.13«Педиатрия» / Е. М. Бердичевская. – Краснодар, 1999. – 50 с.

Брагина Н. Н. Функциональные асимметрии человека : монография / Н. Н. Брагина, Т. А. Доброхотова. – М. : Медицина, 1988. – 237 с.

Галаманжук Л. Л. Особливості розвитку психічних функцій, пов’язаних з образною пам’яттю, в процесі навчання дівчаток 4–5 років з різною спрямованістю мануальної рухової асиметрії за чинною програмою для дошкільних навчальних закладів / Л. Л. Галаманжук // Фізична культура дітей та молоді на сучасному етапі: досвід і перспективи : матеріали І Всеукр. наук.-практ. конф. 06–07.12.2012 р.,м. Рівне. – Рівне : Інформ.-вид. центр РГДУ, 2013. – С. 44–51.

Галаманжук Л. Л. Особливості розвитку психічних функцій, пов’язаних з пізнавальними процесами, у хлопчиків з різною спрямованістю мануальної рухової асиметрії між 4 і 6 роками / Л. Л. Галаманжук //Materialy y IХ Miedzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Strategiczne pytania swiatowej nauki-2013», 07–15 lutego 2013 roku : Fizyczna kultura i sport. – Przemysl : Nauka i studia, 2013. – Vol. 31. –P. 15–20.

Жаворонкова Л. А. Правши–левши. Межполушарная асимметрия биопотенциалов мозга человека : монография / Л. А.Жаворонкова. – М. : Экоинвест, 2009. – 240 с.

Ковязина М. С. Особенности межполушарного взаимодействия в двигательной сфере у детей в норме и при отклонениях в развитии / М. С. Ковязина, Е. Ю. Балашова, М. С. Казакова //Журн. прикладной психологии. – 2005. – № 2–3. – С. 2–11.

Коротка Г. П. Роль асиметрії головного мозку в регуляції рухових та вегетативних функцій організму : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. біол. наук : спец. 03.00.13 «Фізіологія людини і тварин» /Г. П. Коротка. – К. : КНУ ім. Тараса Шевченка, 2002. – 20 с.

Леутин В. П. Функциональная асимметрия мозга : мифы и действительность / В. П. Леутин, Е. И. Николаева. – СПб. : Речь, 2005. – 276 с.

Лурия А. Р. Основы нейропсихологии / А. Р. Лурия. – М. : Изд. центр «Академия», 2004. – 384 с.

Москвин В. А. Межполушарные отношения и проблема индивидуальных различий / В. А. Москвин. –Оренбург : ИПК ОГУ, 2002. – 288 с.

Николаева Е. И. Леворукий ребенок: диагностика, обучение, коррекция : метод. пособие / Е. И. Николаева. – СПб. : ДЕТСТВОПРЕСС, 2005. – 128 с.

Панфилова Н. В. Развитие координационных способностей и обучение двигательным действиям детей 4–6 лет в связи с особенностями двигательной асимметрии : автореф. дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной трени-ровки и оздоровительной физической культуры» / Н. В. Панфилова.–М.:НИИ физиол. детей и подростков РАО, 1992. – 19 с.

Семенович А. В. Эти невероятные левши : практ. пособие [для психологов и родителей] / А. В. Семенович. – М. : Генезис, 2005. – 85 c.

Сиротюк А. Л. Нейропсихологическое и психофизиологическое сопровождение обучения / А. Л. Сиротюк. – М. : ТЦ «Сфера», 2003. – 220 с.

Чермит К. Д. Гармоническая пара «симметрия-асимметрия» в организме человека как фундаментальная основа адаптации : автореф. дис. на соискание учёной степени д-ра биол. наук : спец. 03.00.12 «Физиология человека и животных» / К. Д. Чермит. – Краснодар, 2004. – 49 с.

Kuhl J. Hemispheric asymmetry: Does power beat wisdom ? : Manuscript submitted for publication / J. Kuhl, M. Kazen. – Seattle : Hogrefe and Huber Publishers, 2005. – 467 p.

Published

2016-06-21

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Характеристика передумов виникнення в дошкільників мануальної рухової асиметрії. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(22), 70-73. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/452