Порівняльна характеристика фізичного розвитку, фізичної працездатності та м’язової сили школярів 11–12 років

Authors

  • Сергій Юрійович Ніколаєв Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Юрій Михайлович Ніколаєв Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Keywords:

фізичний розвиток, фізична працездатність, учні середнього шкільного віку

Abstract

Завдання роботи – вивчення фізичного розвитку, фізичної працездатності та м’язової сили школярів 5– 7 класів, які проживають у різних соціально-природних умовах. На основі проведеного дослідження встановлено, що систематичні фізичні навантаження (у сільській місцевості фізичні навантаження набагато більші, ніж у дітей, які проживають у місті) підвищують рівень фізичного розвиту та фізичної працездатності школярів. За цими змінами можна судити про цілеспрямованість застосування різних видів навантажень для підвищення функціонального рівня організму. Показано, що застосування протягом року спеціальних занять із легкої атлетки, спортивних ігор, гімнастики на заняттях зі школярами сприяють значному зростанню абсолютних результатів за всіма показниками, які вивчаються й відображають розвиток основних рухових якостей. Дослідження фізичного розвитку, фізичної працездатності та м’язової сили викликає безсумнівний інтерес для вивчення рівня розвитку рухових можливостей і з’ясування стану функціональних резервів організму, що представляють основні закономірності особливості підвищення рухової активності й оздоровлення. За рахунок ефективного використання природних умов і фізичних вправ учні, які проживають у місті й у сільській місцевості, досягли значних зрушень за всіма показниками розвитку фізичних якостей.

Author Biographies

  • Сергій Юрійович Ніколаєв, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
    кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри спортивно-масової та туристичної роботи
  • Юрій Михайлович Ніколаєв, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
    доцент кафедри спортивно-масової та туристичної роботи

References

Артюшенко А. О. Особливості формування швидкісно-силових здібностей у підлітків різного віку / А. О. Артюшенко // Педагогіка, психологія та методико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. Єрмакова С. С. – Х. : ХДАДМ (XXIII), 2005. – № 1. – С. 3–8.

Байкова Л. А. Теоретико-методологические основы исследования соціального здоров’я детей и учащайся молодежи / Л. А. Байкова // Известия Российской академии образования. – 2009. – № 3. – С. 122–136.

Горгуля В. О. Стан здоров’я, фізичної підготовленості та мотивації до занять фізичним вихованням / В. О. Горгуля, В. Б. Горгуля // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання та спорту. – 2005. – № 24. – С. 49–51.

Драчук С. Особливості формування взаємозв’язків між різними фізичними якостями школярів середніх класів на уроках фізичної культури / С. Драчук, Т. Дідик, В. Кузьмик // Фізична культура, спорт та здоров’я нації : [зб. наук. пр]. – Вінниця, 2011. – Вип. 12. – Т. 1. – С. 157–161.

Дуло О. А. Оцінка фізичних можливостей та рівня фізичної підготовленості учнів молодшого та середнього шкільного віку / О. А. Дуло, К. П. Мелега, В. А. // Теорія і практика фізичного виховання : [наук.-метод. журн.]. – Донецьк, 2010. – № 1. – С. 46–52.

Дуб І. М. Розвиток швидкісно-силових якостей школярів 12–14 років на уроках фізичної культури в умовах підвищеної радіації : автореф. дис. канд. … наук з фіз. вих. і спорту : 24.00. 01 / І. М. Дуб. – Рівне, 1999. – С. 3–6.

Зубаль М. В. Організаційно-методичні основи вдосконалення фізичних якостей хлопчиків 7–17 років у процесі фізичного виховання : метод. рек. / М. В. Зубаль, Г. А. Єднак. – Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О. А., 2008. – 176 с.

Мицкан Б. М. Методи дослідження фізичного розвитку, фізичної підготовленості, фізичної працездатності та соматичного здоров’я школярів / Б. Мицкан, С. Попель. – Івано-Франківськ : Плай, 2000. – 18 с.

Published

2016-06-02

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Порівняльна характеристика фізичного розвитку, фізичної працездатності та м’язової сили школярів 11–12 років. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(28), 74-76. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/267